Scratchi tutvustus

Scratch on uue põlvkonna süsteem programmeerimise õppimiseks/õpetamiseks algajatele. Ta võimaldab lihtsalt ja kiirelt omandada programmeerimise põhikontseptsioonid, meetodid ja vahendid ning rakenduste loomise ja disaini alused igas vanuses õppijatele. Scratchi kasutatakse  koolide algklassidest kuni kolledžite ja ülikoolide programmeerimise aluste kursusteni välja.
Scratchis on pööratud suurt tähelepanu atraktiivsusele ning multimeedia kasutamisele: lihtsalt ja kiiresti on  võimalik luua mänge, animatsioone, simulatsioone, taieseid, koomik­seid aga ka arvutuste ja graafikaga seotud  rakendusi.
Scratch on loodud Massachusetts'i Tehnoloogia Instituudi (MIT). Süsteemi saab tasuta alla laadida Scratch’i kodusaidilt (http://scratch.mit.edu), kus on erinevates keeltes (ka eesti ja vene keeles) õppematerjale. Scratchi kodusaidi serverid pakuvad ka pilveteenuseid: paari hiireklõpsuga saab oma rakenduse "tõsta pilvedesse“, selle saab suvalisel ajal ja suvalisest kohast laadida alla või täita „pilvedes“ Java apletina, lähitulevikus ka Flashi rakendustena. Praegu on seal ca 2 miljonit projekti, mida võib vabalt alla laadida, uurida ja remiksida.
Scratchi üha laiemalt kasutatakse programmeerimise õpetamisel koolides, eriti USAs. Sealse arvutiõpetajate assotsiatsiooni (CSTA) poolt koostatud arvutiõpetuse tüüpõppekavas põhineb gümnaasiumiaine „Sissejuhatus programmeerimisse“ (35 t) täielikult Scratchil. Eesti gümnaasiumite uue õppekava aines „Rakenduste loomise ja programmeerimise alused“ on ettenähtud samuti selle süsteemi kasutamine.
Mitmes ülikoolis kasutatakse arvutiõpetuse sissejuhatavates kursustes Scratchi. Näiteks Harvardi ülikoolis aine „Sissejuhatus arvutiõpetusse“ (CS50)  algab Scratchiga. Berkeley ülikoolis arvuti­õpetuse algkursus (CS1) põhineb Scratchil ja selle modifikatsioonil BYOB. Ka TTÜs algab programmeerimise kursus pea kõikidel erialadel Scratchist.

Ssratchi rakendusi saab salvestada veebi dokumentidesse, at allpool. Käivitamiseks klahv A.
Veel näiteid