Joonestamine

Projekt demonstreerib Scratch'i joonistamisvahendite kasutamist
Programm leiab ristküliku külgede pikkuse järgi selle pindala ja ringi raadiuse, mille pindala on võrdne ristküliku pindalaga ning joonestab mõlemad kujundid.

Projekti saab laadida alla lingilt Rist_Ring_1.sb.


Objektid (spraidid)

Kraps - arvutab pindala ja raadiuse ning käivitab joonestamise skriptid
Rist_J - ristküliku joonestaja, jooniseredaktoriga tehtud väike ruuduke
Ring_J - ringjoone joonestaja, jooniseredaktoriga tehtud väike ringike

Üldiselt eraldi mitut spraiti joonestamiseks pole vaja. Joonestada võib suvaline sprait, näiteks praegu ka Kraps. Kuid taoliste abispraitide kasutamine võimaldab teha joonestamist paralleelselt ja paremini visualiseerida joonestamise protsessi.

Muutujad

a, b - ristküliku küljed, kasutaja saab muuta liugurite abil
S - ristküliku ja ringi pindala, r -ringi raadius
m - mastaabi kordaja, punktide arv pikkuse ühiku kohta
n - jaotiste arv ringi joonestamisel

Ristküliku ja ringjoone joonestamine toimub paralleelselt. Et visualiseerida ristküliku joonestamisprotsessi, kasutakse plokke liigu, mis võimaldab määrata sujuvat liikumist. Võiks kasutada selle asemel ka plokke mine, siis joonis tekkiks momentaalselt.
Ringjoone joonestamiseks kasutatakse selle võrrandit poolaarkoordinaatides: x=r*cos(fi), y=r*sin(fi) ning kasutusel on lokaalsed muutujad fi, h=360/n, x, y. Praktiliselt joonestatakse hulknurka. Mida suurem n, seda sujuvam joon. Proovige kasutada erinevaid väärtusi n jaoks.

joon