Scratch. Uued võimalused versioonis 1.4 
Sisend klaviatuurilt
Plokk (grupis Andurid) võimaldab esitada kasutajale küsimuse ja oodata andmete sisestamist klaviatuurilt. Sisend salvestatakse plokis .
Kaamera
Kui sinu arvutiga on võimalik kasutada veebikaamerat, saad kiiresti lisada oma rakendusele fotosid.
Stringitehted
Grupp "Arvud" on nüüd nimetatud ümber grupiks "Tehted", kuna see sisaldab plokke tegevuste määramiseks stringidega (tekstidega).
- Plokk
võimaldab ühendada stringe.
- Plokk
võimaldab eraldada stringist antud numbriga tähe.
- Plokk
leiab stringi pikkuse (märkide arvu stringis).
Uus loendi plokk
- Plokk
võimaldab teha kindlaks, kas loend sisaldab antud väärtust.
Toetus LEGO® WeDo'le
Scratch saab nüüd manipuleerida LEGO® Education WeDo™ detailidega. Käsuga "Näita Mootorite plokke" Redigeerimise menüüs saab kuvada ja kasutada viite plokki mootorite juhtimiseks.
Teised muutused plokkides
Võrdluse plokid (=, <, >) võimaldavad argumentidena kasutada ka stringe.
Plokkides, mis viitavad spraitidele (näit kaugus, puudutab jmt), saab nüüd kasutada viitamisplokke. See tähendab, et neis võib kasutada muutujaid, mille väärtusteks on spraitide nimed.
Väike muutus on ka loendi nime ploki jaoks. Kui kõik loendi elemendid on üksikud märgid, ühendatakse need ilma tühikuid vahele panemata. Kui kas või ühel liikmel on märke rohkem kui üks, pannakse ühendamisel elementide vahele tühikud (saab kasutada näiteks lausete moodustamiseks)
Muutused kasutajaliideses
Väikeste ekraanide toetamine
Täiendatud Scratch 1.4 kasutajaliides võimaldab kasutada Scratch'i ka arvutitel ekraanidega 800x480 (st Scratch võib töötada ka "netbook" arvutitel).
Kolm kuvamise viisi
Scratch 1.4-l on kolm nuppu lava ülemises parempoolses servas, mis võimaldavad lülituda ümber kolme erinevasse kuvamise olekusse: väikese lava olek, suure lava olek ja esitluse olek. Kui lülituda väikese lava olekusse, suureneb skriptide ala, mis on kasulik suurte programmide kirjutamisel.
Uus menüü
Uuel Scratch'i menüüribal on neli menüüd: Fail, Redigeeri, Jaga ja Abi. Menüüribal on ka kolm ikooni: keel, salvesta ja jaga.

Väiksemad spraitide ikoonid
Ekraani pinna säästmiseks, on nüüd spraitide ikoonid väiksemad ja ei näita enam kostüümide ja skriptide arvu. Viimast võib näha, kui viia hiire kursor ikooni kohale.
Tavaline klõps skripti käivitamiseks
Skripti käivitamiks piisab nüüd tavalisest klõpsust. Võib kasutada selleks ka topeltklõpsu.
Viiteploki poolt tagastatava väärtuse vaatamiseks, lihtsal klõpsa seda. See toimib ainult siis, kui plokk ei ole teise ploki sees.
Klõpsa ja hoia
Alternatiiviks paremklõpsule ploki menüü saamiseks, võib klõpsata objekti ja hoida nuppu all (kursorit liigutamata). See võimalus on lisatud puuteekraanide toetamiseks ja ka Mac'ide kasutajate jaoks.
Kleepuvad kommentaarid
Kommentaari saab siduda skripti plokiga nii, et kui muuta viimase asukohta, liigub ka kommenaar kaasa. Kommentaari sidumiseks plokiga, peab selle viima korraks ploki kohale.
Scratch'i projektide kaust
Vaikimisi võetav kaust kannab nüüd nimetust "Scratch Projects" ja see on paigutatud kasutaja kausta Documents. Näidete projektid on salvestatud omaette kausta nimega "Projects"süsteemikaustas Scratch.
Uuendatud toetusmaterjalid
Allalaetav Scratch 1.4 materjal sisaldab ka uuendatud juhendeid Getting Started guide ja Scratch 1.4 Reference Guide ja abiinfo ekraanikuvasid. Juurdepääs neile on Help-menüüst.
Instaleerimine võrgus
Scratch'ile on lisatud vahendid, lihtsustamaks selle seadistamist kasutamiseks koolides ja teisteks võrgupõhisteks töökohtades.
- Eraldi otseteed kasutaja ja näidete prjektide avamiseks/salvestamiseks
- Kasutaja kodukausta saab määrata (näiteks võrgukettale)
- Ketaste nähtavuse määramine võimaldab piirata kasutaja navigeerimise võimalusi
- Jagamise saab lülitada välja
- Scratch võib olla seadistatud projektide üleslaadimiseks veebi proxy kaudu
Täpsemalt vaata lehte Instaleerimine võrgus.
|